søndag den 21. august 2011

Sommerhus med svigerne

Weekenden har stået på weekendbesøg i svigerforældrenes sommerhus i Bjerregård ved Hvide Sande. Et meget dejligt og klassiske vesterhav sommerhusområde, og vi har da også spist masser af dejlig fisk og blåmuslinger.

På vej til sommerhuset ligger der et lillebitte gårdhus, som ud til vejen har et skilt hvor der står "retro og antik". Ej men dér kan jeg simpelthen ikke køre forbi uden at kigge ind, og hvilket mekka.
En helt længe fyldt med 50ér, 60ér og 70ér retro og masser af keramik og plast. Jeg kunne købe mig fattig. Ikke kun fordi at der er masser af lækre sager, men også fordi indehaveren er professionel og overhovedet ikke giver afslag i pris. Lidt ærgeligt, for det følger næsten med når man køber brugte ting i små faldefærdige bygninger, men skidt, jeg fik nogle ret seje bøger med hjem.



Jeg var også på det lokale, faste weekendmarked bag fiskebutikken i Hvide Sande, og her var der godt nok også mange fine ting. En kræmmer havde en stand kun fyldt med gamle dåser og hold op hvor findes der mange fine. Jeg nøjedes med en gammel blikmadkasse med lædergreb.



Og så var der lige en skæg te-taske fra Malene Birger home serien i meget smukt broderet turkis stof. Der er hård bund i den og så åbner man den op og sætter tekanden derind i varmen. Der var stadig priskilt på, så jeg synes godt jeg ville slippe en 20'er for den lidt mærkelige te-taske. (Svigermor vendte øjne af mig, jeg så det godt!!!)

8 kommentarer:

  1. Wasir atau sering disebut ambeien (dalam bahasa inggris atau latinn disebut Hemorrhoid dan dalam bahasa kedokteran disebut Piles) adalah penyakit atau gangguan pada anus dimana Sphinchter Ani atau bibir anus, mengalami pembengkakan yang kadang-kadang disertai pendarahan

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...