lørdag den 17. marts 2012

En historie om at hækle

Jeg er begyndt at hækle. Ikke fordi jeg har akut mangel på hæklede ting, men fordi jeg konstant bliver fristet til at kunne noget kreativt med garn. Alle de kreative blogs derude, har kreative kvinder bag sig som hækler dyr, flagranker, svampe, tæpper, klude og skaldepander (Asli, de er altså skønne).
Men jeg kan jo ikke noget med hverken strikke- eller hæklepinde, så i weekenden har jeg været på kursus hos min mormor. Og jeg havde indkøbt alt tænkeligt grej (altså pinde og garn) og jeg havde printet opskrifter ud fra bl.a. Karen Klarbæk og Tusindfryd. Men jeg måtte jo sande at det ikke er nok at have udstyret i orden. Hold da kæft hvor er det svært at hækle, når man aldrig har haft fingrene i den slags før.

Så hos mormor fik jeg ikke hæklet andet end den sære lyserøde minipære. Men på den 3 timer lange togtur hjem fik jeg hul på teknikken og fik hæklet først den blå dimmer og så to runde (næsten flade) lapper, så det kunne blive til en bomuldsrondel ala Tusindfryd. Hurraaaaaaa.

Fra nu af vil jeg altid have et garnnøgle med mig, så jeg kan øve de mærkelige masker.




14 kommentarer:

  1. Kære Katrine
    Al begyndelse er svær! Bare klø på.
    Eva

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eva,

      Tak for opmuntringen. Jeg vil øve mig så meget jeg kan.

      Katrine

      Slet
  2. Jeg har også tit tænkt på at kaste mig ud i hæklerierne. Måske det skulle være snart!

    SvarSlet
  3. Det er bare hårdt at være nybegynder.
    Jeg var så pokkers til smart at starte med at ville hækle et kæmpe tæppe af oldemorsfirkanter. 1) Det blev ikke så stort som jeg ville have det 2) det tog mig 2 år 3) jeg ombestemte mig med mønsteret og startede derfor flere gange.

    blev oplært af min mor, og der er pokkers svært, men jeg tænker at det bare handler om at knække koden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ditte,

      Tak, det virker bare så uoverskueligt lige nu. Jeg har heldigvis 2x 3timers togture forud igen i weekenden, så jeg håber jeg får knækket koden og fingreholdningen dér.

      Slet
  4. Wasir atau sering disebut ambeien (dalam bahasa inggris atau latinn disebut Hemorrhoid dan dalam bahasa kedokteran disebut Piles) adalah penyakit atau gangguan pada anus dimana Sphinchter Ani atau bibir anus, mengalami pembengkakan yang kadang-kadang disertai pendarahan

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...