tirsdag den 20. marts 2012

Hvorfor

Jeg bliver sku lidt sur når folk ikke kan gøre den mindst tænkelige indsats for samfundet, men vælger den egoistiske vej for dem selv. Jeg er helt uforstående over at 1-2 personer har lagt 2 pakker cigaretter ovenpå en skraldespand, i stedet for at løfte låget og putte dem ned i ly af blæsten. Jeg forstår ikke den mentalitet der giver folk lyst til at svine by og land til, og slet ikke hvis den største udfordring er at løfte et låg. Det er jo ikke engang fordi det er et dovent svin der har smidt en pakke cigaretter ud af vinduet. Personen har stået lige der ved siden af skraldespanden og ventet på bussen eller nydt en smøg med en ven, og så bevidst valgt ikke at smide cigaretpakken helt ud. Det er sku da for dumt. Og egoistisk. Og dovent. Og alt hvad der er galt med dette land.

Ja, jeg ved godt jeg er en sur gammel dame, men nogle mennesker trænger altså til at få en god gammeldags tur over knæet.


16 kommentarer:

  1. Du er ikke den eneste der forvandler sig til hidsigprop ved synet af den slags - jeg gør også!

    Jeg synes simpelthen det er mangel på respekt for sin omverden at gøre sådan noget..

    SvarSlet
  2. Jeg er helt enig med dig!
    Måske skulle der placeres gamle damer rundt omkring i parker og lignende til at give folk den velfortjente tur over knæet..

    Og forresten - tak for tippet om Bavaria-kanden. Jeg er meget glad for min nye kande :D

    SvarSlet
  3. Kan godt forstå at du er forarget over det.. Er selv (deltids)ryger (ad!!), men slæber ofte mine cigaretskodder flere kilometer hjem fra skole, så de kan komme i en skraldespand...

    Og så oven på en skraldespand - det giver jo ingen mening... :)

    Og rigtig, rigtig fin blog du har forresten :)...Har først lige opdaget den for nylig, men kan virkelig godt lide at læse med hos dig... Det er så hyggeligt at læse med hos nogle der har samme interesse som en selv :)

    http://loptimist.blogspot.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Josefine,

      Tak for de fine ord - jeg har faktisk også selv kigget ovre ved dig, men jeg kan ikke melde mig som fast læser???? Og jeg er ret imponeret over dine fine (og sindsygt billige) fund.

      Slet
    2. Øv, øv...Det var da mærkeligt? :)

      Slet
  4. Cegah Wasir ambeien anda bertambah parah dan segera untuk melakukan pengobatan yang cepat dan tepat dengan obat terbaik apabila sobat sedang mencari obat Ambeien yang ampuh dan cepat sobat sedang berada di web yang tepat karena kami ini menjual obat Ambeien yang aman cepat dan ampuh segera kontak kami di 0823 2528 0340

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...